Geplaatst op
Als ZZP’er wil je graag goed overkomen op de consumenten. Dit kun je doen door op verschillende manieren te kijken en luisteren naar de consumenten. Het hangt af van het imago dat jij voor jouw bedrijf wilt neerzetten, hoe wil jij overkomen op de klanten die jij bij jouw bedrijf wilt associëren?
Luxe voor weinig
Stel, je bent een bedrijf die producten van excellente kwaliteit verkoopt voor een klein prijsje. Dan kun je een luxe verpakking laten maken om je producten in te verpakken. Een luxe verpakking laten maken kan een fijnere uitstraling geven aan jouw merk en jouw bedrijf. Wanneer een luxe verpakking laten maken als een goede optie klinkt, ga je kijken naar de mogelijkheden, de beste ontwerpen en kleurpaletten die je kunt gebruiken en dan ga je de luxe verpakking laten maken. Misschien is eerst een soort test verpakking zien handig, dan weet je in ieder geval of je je geld goed besteed.
Mooie website
Als ZZP’er heb je niet altijd een website. Heb je deze wel, dan straal je iets uit door middel van deze website. Wanneer klanten jouw website bezoeken moet deze memorabel zijn en overzichtelijk zijn, zo komen consumenten weer sneller bij jouw bedrijf terecht. Wanneer dit het geval is, en mensen kunnen makkelijk iets bij jou bestellen, zullen ze het sneller nog een keer doen, en wellicht gaan ze jouw producten en site wel aan vrienden en familie aanbevelen. Houdt een kleurenpalet aan die bij je producten past, zorg ervoor dat het niet te veel wordt en alles dus goed overzichtelijk blijft. Heb je een luxe verpakking laten maken, kijk dan naar de kleuren op de verpakking en laat deze subtiel terug komen.
Slogan en reviews
Een paar kleinere – niet volledig nodig maar wel handige – dingen die je aan je site toe kunt voegen zijn een slogan en reviews van de consumenten. Door middel van een simpele vlotte slogan, onthouden mensen jouw bedrijf. Dit komt omdat de slogan pakkend is ‘Kruidvat, steeds verrassend altijd voordelig’ bijvoorbeeld en ook de oude ‘dat zeg ik! GAMMA’ slogan kent iedereen.
Reviews zijn vooral voor de consument erg voordelig. Hierdoor kunnen toekomstige consumenten kijken naar ervaringen van anderen en beslissen op basis daarvan of ze tot actie willen komen, en een product bij jou aan willen schaffen.